خواندن و نوشتن (پر کردن جای خالی)

مدیریت ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آمادگی آزمون زمان مطالعه ۵ دقیقه
در این پست ما یک سری نکات در مورد نوع سوال و نحوه پاسخ دهی به این نوع سوالات بهتون آموزش میدیم.

نکات آزمون:
- این نوع سوال بین ۳ تا ۷ بار ( به طور متوسط ۶ بار) در هر آزمون نمایش داده میشه.
- برای هر سوال ۳ دقیقه زمان دارید.
- هر سوال تقریبا حدود ۱۰۰ کلمه و عبارت داره و زمان مناسبی در اختیار شما هست تا به سوال جواب بدین. معمولا نصف این زمان برای کامل کردن سوالات کافیه و از وقت باقیمانده برای مرور میتونین استفاده کنین.
- موضوعات داخل سوالات تنوع زیادی داره و هم از موضوعات عمومی (General) و هم موضوعات تخصصی (Academic) میاد. پس دقت داشته باشید که تنوع سوالات بسیار زیاده و ممکنه در مورد هر چیزی باشه. مثل حیوانات، تاریخی، سفرهای فضایی و...
- یک نکته مهم اینه که همیشه حرف (یا حروف) اول کلمه نمایش داده میشه که باعث میشه راحتتر بتونین کلمه را تشخیص بدین و نیازی به حدس زدن کلمه نباشه.
- این نوع سوال هم مثل بقیه سوالات دقیقا ارتباط مستقیم با دانش و درک مطلب شما داره.

نحوه پاسخ دهی به سوالات:
قبل از اینکه شروع به تایپ کردن و پاسخ دادن به سوال بشین، کل سوال را حداقل یکبار به صورت روزنامه وار بخونین. اینکار باعث میشه شما یک اطلاعات جامع در مورد موضوع به دست بیارین و همینطور باعث میشه ذهن شما کلمات مورد نیاز در مورد این موضوع را به صورت ناخودآگاه فعال کنه. پس حتما توصیه میکنیم بهتون قبل از اینکه شروع به تایپ کردن بکنین حداقل یکبار سوال را تا انتها بخونین.

نکته: جمله اول و آخر سوال را کامل بخونین. معمولا این جملات کامل هستن و جای خالی ندارن و با خواندن این جملات به طور کامل میتونین از کل مطلب آگاهی پیدا کنین.

حتما املای کلمات را به صورت آمریکایی بنویسین. تو بقیه قسمت‌های مهارت نوشتن (Writing) شما به هر دو صورت آمریکایی (American) و بریتیش (British) میتونین بنویسین و مشکلی نداره ولی باید دقت کنین تو این نوع سوال حتما باید نحوه نگارش کلمه به صورت آمریکایی باشه. پس اگر به املای کلمات به صورت آمریکایی آشنا نیستین، حتما در این زمینه مطالعه کنین و یاد بگیرین.

از محتوای متن و همچنین دانش خودتون در مورد گرامر باید برای جواب دهی به این سوالات استفاده کنین. گرامر میتونه شامل نوع کلمه (فعل، اسم، صفت و...)، زمان آن (گذشته، حال و یا آینده) و یا همچنین استفاده از افعال معلوم (Active Voice) یا افعال مجهول (Passive Voice) باشه. پس حتما سعی کنین تو این زمینه مطالعه کافی داشته باشید.

و آخرین نکته که خیلی راحت تر از بقیه هم هست اینه که هر روز تمرین کنین.

حتما به بخش خواندن و نوشتن در تمرین‌های سایت برین و به مقدار کافی تمرین کنین تا برای آزمون اصلی آماده بشین.