تفاوت آزمون دولینگو (DUOLINGO) با آزمون‌­های آیلتس(IELTS) و تافل(TOEFL)

مدیریت ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ آموزش‌های عمومی زمان مطالعه ۴ دقیقه
  • هدف از آزمون دولینگو استفاده از تکنولوژی برای در دسترس بودن آموزش برای همه افراد و برگزاری آزمونی ساده، سریع و مقرون به صرفه است.
  • هزینه آزمون دولینگو تنها 49 دلار است، درحالی که آزمون‌های آیلتس و تافل هرکدام به ترتیب 215 و 225 دلار می‌­باشند.
  • برخلاف دو آزمون دیگر که تقریبا هر 10 روز یک بار برگزار می­‌شوند، آزمون دولینگو  در هر زمان از شبانه­‌روز و در 365 روز سال قابل انجام است.
  • مدت زمان برگزاری آزمون کتبی آیلتس (به غیر از آزمون شفاهی) 2 ساعت و 45 دقیقه و آزمون تافل 4 ساعت است، اما تمام مراحل آزمون دولینگو از ابتدا تا انتها، کمتر از یک ساعت طول می­‌کشد.
  • تنها بعد از دو روز از زمان انجام آزمون دولینگو، نتیجه آن را دریافت خواهید کرد، اما نتایج آزمون­‌های تافل و آیلتس بین 10 تا 13 روز زمان نیاز دارد تا به دست شما برسد.
  • مزیت مهم دیگر آزمون دولینگو  نسبت به آزمون‌های آیبتس و تافل این است که بدون پرداخت هیچ­­گونه هزینه­‌ای، می­‌توانید کارنامه را از صفحه نتیجه خود  به هر تعداد دانشگاه یا مدرسه در سراسر جهان ارسال کنید، درحالی که آزمو‌ن­‌های آیلتس و تافل این امکان را به شرکت کنندگان می‌­دهند که نتایج خود را به ترتیب به 5 و 4 دانشگاه ارسال کنند، و درصورت درخواست بیشتر از این تعداد، باید هزینه 20 دلاری برای هر گزارش نمره پرداخت کنند.
  • اگرچه در آزمون دولینگو همانند آزمون­‌های آیلتس و تافل، هر چهار مهارت، Listening، Reading، Writing و Speaking مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اما در این آزمون سوالات متفاوت است (در ادامه انواع سوالات آزمون دولینگو را بررسی می‌­کنیم.) و از متن­‌های طولانی برای خواندن، نوشتن یا گوش­­‌دادن استفاده نمی‌­شود.
  • اما شاید مهم‌­ترین مزیت آزمون دولینگو نسبت آزمون­‌های بین‌­المللی زبان انگلیسی دیگر، این است که این آزمون مرکز و زمان مشخصی برای برگزاری ندارد و بدون مراجعه حضوری، تنها از طریق اینترنت، به صورت آنلاین، در منزل خود و هر زمان که بخواهید می­‌توانید در این آزمون شرکت کنید. همین ویژگی آزمون دولینگو سبب شده در شرایط شیوع ویروس کرونا، گزینه مناسبی برای زبان‌­آموزانی باشد که به مدرک زبان انگلیسی خود نیاز دارند. اما توجه داشته باشید که حتما قبل از تصمیم‌­گیری برای شرکت در آزمون دولینگو، از پذیرش مدرک این آزمون توسط موسسه یا دانشگاه مورد‌نظرتان، اطمینان پیدا کنید.