آمادگی برای بخش لغات (Vocabulary) آزمون

مدیریت ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ آمادگی آزمون زمان مطالعه ۴ دقیقه
در آزمون دولینگو دو نوع سوال برای بخش لغات (vocabulary) وجود داره:

نوع اول: خواندن کلمات و انتخاب کلمات واقعی و صحیح (در این نوع شما ۶۰ ثانیه زمان دارید و از بین ۱۸ کلمه باید کلمات صحیح را انتخاب کنید)
نوع دوم: شنیدن کلمات و انتخاب کلمات واقعی و صحیح (در این نوع شما ۹۰ ثانیه زمان دارید و از بین ۹ کلمه باید کلمات صحیح را انتخاب کنید)

در این بخش‌ها کار شما انتخاب دقیق کلمات صحیح انگلیسی با هر تعدادی که باشه هستش که با دقت باید انتخابشون کنید.
به این موضوع توجه کنید که هر نوع سوال در هر آزمون بین ۳ الی ۷ بار و به طور میانگین حدود ۶ بار تکرار میشه. اگر هر دو بخش را در نظر بگیرید میبینید که به طور میانگین ۱۲ سوال لغات تو این آزمون هست که مشابهش تو آزمون‌های دیگه مثل  IELTS و TOEFL نیست و باید حتما آمادگی لازم برای این نوع سوالات داشته باشید.


نکات مهم برای آمادگی در خصوص این نوع سوالات:
  • بیشترین سوالی که همیشه پرسیده میشه اینه که کدوم کلمات به عنوان کلمه واقعی باید انتخاب بشه. توجه داشته باشید که هر نوع حالتی از کلمه مورد قبوله.
    مثال swim، swam، swims
    پس در واقع هر کلمه ای که واقعی باشه و در انگلیسی مورد استفاده قرار بگیره به عنوان کلمه واقعی صحیحه و باید انتخاب بشه.
  • همه کلمات را انتخاب نکنید، فقط کلمات صحیح و واقعی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر کلمات اشتباه را هم به عنوان کلمه صحیح انگلیسی انتخاب کنید باعث میشه نمره کسر بشه. پس فقط کلمات صحیح را انتخاب کنید.
  • کلمات را با دقت بخوانید و گوش کنید. به نحوه نوشتار و تلفظ هر کلمه دقت کنید. بعضی کلمات اشتباه اختلاف جزئی با کلمات صحیح دارند و باعث میشه اشتباهی به عنوان کلمه صحیح انتخابشون کنید.
  • کلماتی که واقعا میدونید درسته را انتخاب کنین و با حدس و گمان انتخابشون نکنین. برای اینکه کلمات غلط یک جوری نوشته یا تلفظ میشن که شبیه به کلمات واقعی برداشت میشن. پس فقط زمانی کلمه ای رو انتخاب کنین که ۱۰۰٪ از اون کلمه مطمئن هستین.
  • همیشه یک مقدار زمان برای بررسی مجدد داشته باشین تا بتونین از اشتباهات سهوی جلوگیری کنین.
  • در مورد یادگیری کلمات جدید حتما تلفظ کلمات را هم بخونین و یاد بگیرین. چون تو زمان آزمون بسیار کاربردیه و به درک صحیح کلمه کمک میکنه.
  • هر روز تمرین داشته باشین! با کمک شبیه ساز duoready میتونین هر روز تمرین کنین و خودتون را برای آزمون اصلی آماده کنین.